Inkassonaljad jätkuvad vol 2+ Maksehäireregistrisse lisamine.

No terekest!

Sain siis lõpuks inkassolt järgmise vastuse:

Tere!

Kõik dokumendid olid teile esitatud!

Meie ei ole laenuandja, et oodata maksehäireni 45 päeva. Kui meil oli kokkulepe ja jätate makse tegemata on meil õigus kohe lisada maksehäireregistrisse eriti veel siis, kui te mulle tagasi ei helista.

Hetkel tellin uuesti alusdokumendid ning saadan teile edasi.

Lugupidamisega

---

Okei. Kui dokumentide all peate silmas nõudekirja, kus kajastub vaid sissenõutav summa, siis küll jah. Aga muu, mille kohta küsisin? Miks ta peab uuesti alusdokumente laenuandjalt tellima? Huvitav, kui tal neid ei ole, siis kuidas need küll varem minuni on tema sõnul jõudnud? 😀 Igatahes, palusin ju temalt palju muud, seoses sissenõudmiskuludega, aga selle kohta ei midagi. Saan aru, et mulle saadetakse nüüd millalgi alusdokumendid, no algus seegi.

"Meie ei ole laenuandja, et oodata maksehäireni 45 päeva." 

Mis on üldse maksehäire?

Maksehäire on võlgniku poolt rahalise kohustuse rikkumine (kohustuse täitmata jätmine või mittekohane täitmine, sh täitmisega viivitamine), mis vastab järgmistele tingimustele:

-rikkumine on kestnud rohkem kui nelikümmend viis (45) päeva arvates rahalise kohustuse täitmise päevale ehk maksetähtpäevale järgnevast päevast;

  • -summa on vähemalt kolmkümmend (30) eurot, mis võib sisaldada nii rahalise kohustuse põhinõuet ja/või kõrvalnõudeid;
  • -maksehäire aluseks olev võlgnevus peab olema tõene, kontrollitud ja sissenõutav.
(Üldjuhul võib võlausaldaja võlaõigusseaduse alusel oma nõude sõltumata võlgniku nõusolekust loovutada lepingu alusel osaliselt või täielikult teisele isikule, andes üle ka oma õigusi tõendavad dokumendid.Niisuguse loovutamise korral astub senise võlausaldaja asemele uus võlausaldaja, kellel on samuti isikuandmete kaitse seaduse § 11 lõike 6 alusel õigus maksehäireandmeid teistele isikutele edastada. See kohaldub ka inkassoettevõtjale, kes on omandanud täitmata võlakohustuse.)

Enda kohta sisestatud maksehäireid saad kontrollida:

https://www.minucreditinfo.ee/et/

https://www.taust.ee/debtorclaims/


Kas minu kohta esitatud maksehäre vastab 1. tingimusele?

Minu maksetähtaeg oli 30.12 ja minu kohta tehti kanne maksehäireregistrisse juba ülejärgmisel päeval ehk 1. jaanuaril. Seega ei, see ei vasta 1. tingimusele.

Kas inkasso esitatud väide, et nad pole laenuandjad ja seega neile ei kehti 45-päeva reegel, vastab tõele?

Ma lugesin ja lugesin ja no ei leidnud mitte kusagilt mingisuguseid erisusi. Kuna leping oli müüdud (loovutatud) kolmandale osapoolele, siis tähendab see seda, et inkasso astus senise võlausaldaja asemele uue võlausaldajana ja temale kandusid üle kõik samad õigused, mis olid eelmisel nõude omanikul. 

Ja mis veel?

Maksehäireregistrisse lisati kogu sissenõutav summa, mitte ainult see kuumakse, millega võlas olen!


Creditinfo vaidele ma vastust veel saanud pole. Ootan selle ära. Ma ei jaksa selle inkassoga vaielda.

Kui kellelgi on täpsustusi või parendusettepanekuid, siis kommenteerige! Mina sain loetust igatahes niimoodi aru. Samuti palun kirjutage, kui teil on ka selliseid kogemusi.

Kommentaarid

  1. Ma ei ole veendunud, kas Creditinfo üldse väga vastuseid jagab. Sinu abilised võiksid pigem siinkohal olla finantsinspektsioon (maksehäireregister peaks neile siiski alluma) või ttja. Kuna tegemist on nende kahe puhul riigiasutustega, siis neil on kindel kohustus sulle ka vastata. Creditinfo ja taust.ee peaksid eraettevõtted olema ja neil vastamise kohustust pole. Inkasso muidugi mõnuga kasutab oma jõupositsiooni.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Olen neile kord varem ka vaide saatnud ja sain nädal hiljem vastuse, et tõesti ei ole registrisse lisamise tingimused täidetud ning maksehäire kustutati. Tean, et see protsess võtab lihtsalt aega, sest nad peavad selle vaide edasi saatma ka võlausaldajale. Loodan, et ikka seekord ka vastavad. :)

      Kustuta
    2. Olgu, see on pigem positiivne ja hea teadmine :) eks sa hoia meidki kursis, kuidas asjad edenevad...

      Kustuta
  2. Oletame,et sissenõutav summa on 1000 euri. Inkassole oma makstmata 30 euri aga lisab maksehäiresse 1000 euri. Julianus paneb tuimalt kohe mhr ülesse.

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Olen tagasi! Mina ise 😊

Võlgade ümberkujundamine

Suu naeratab, aga kas ka süda?